NMJ Topline: CN Lgns 42 76 443 2146-0, Farris/PostNord
kr695.00 inkl. mva
Jernbaneselskap | CargoNet |
---|---|
Skala | H0 / 1:87 |
Produsent | NMJ |
Artikkelnr. | NMJT507.125 |
Sporvidde | H0 / 16mm |
Bestillingsvare
NMJ Topline modell av CargoNet Lgns 42 76 443 2146-0 containervogn med 25′ Farris vekselflak og PostNord 24′ container med sidedører.
FORMNYHET, NY spennende serie containervogner med drikkevare-containere fra Ringnes og kjente andre Norske firmaer i Norge.
CargoNet Lgns modell med en Farris mineralvann vekselflak i flott digitaltrykk med alle påskrifter og en PostNord 24 fot container med sidedører. Modellen har chassis i støpt metall med alle detaljer og bremseutrustning samt hjulskjermer. Bevegelige aksler og god vekt sikrer de beste kjøreegenskaper. NEM kortkoblingsholder og kortkoblingsmekanisme. Bremseslanger og håndtak og koblingskrok medfølger som separate deler. Lengde over buffer 196,6 mm.
Ringnes bryggeri har hele 324 drikkevare-vekselflak med Ringnes reklame for transport av brus, lettøl, øl, og miniralvann. De er lakkert/foliert med mange flotte motiver med reklame for Ringnes sitt produktspekter. De setter et fargerikt preg på både på lastebilene og containertogene til CargoNet. PostNord er en av de ledende transportører i Norge i dag. Hver dag går godstog lastet med slike containere.
Talbot leverte i 1978 20 stk containervogner type Lgjs til NSB, deretter bygget Strømmen på lisens frem til 1980 i alt 499 Lgjs/Lbgjs-vogner til NSB. Lgjs lastet først opptil 2 stk 23` container, eller en 23` og en 24`container. Senere når bufferbjelkene ble sveiset fast ble 25 fots container tillatt og litra endrettil Lgns.
For Lgjs, Lgns og GC Lgjns har NMJ med disse vekselflakene laget 5 forskjellige særnorske (og svenske) containere for kombinerte transport på vei og bane. 23`flat side, 23` korrugert, 24`korrugert med ende- og sidedører og 25` Thermocontainer med ThermoKing aggregat.